Légy fitt és sportolj a szabadban!

Légy fitt – sportolj a  kutyáddal a szabadban!

Májusban már jó idő van, és mint tudjuk, tavasszal-nyáron könnyebb fogyni, hiszen az anyagcsere is gyorsabb, mint télen. Érdemes tehát minél többet sportolni a szabadban. Borsos Péter fitneszedző segítségével most pár egyszerű tippel ismerkedhetnek meg a kutyatartók: hogyan sportolhatnak együtt a kutyával, hogyan csempészhetnek változatosságot a napi kutyasétáltatatás rutinjába.

A kutyasétáltatás mellett számos lehetősége van a gazdinak arra, hogy formába hozza magát, miközben a kutyájának is biztosítja napi mozgásigényét. A közös sport erősíti a kutya-gazdi között meglévő kapcsolatot és fejleszti a csapatmunkát is. A közös mozgás során nagyon fontos, hogy ne hanyagoljuk el a bemelegítést és a nyújtást, valamint mindig figyeljünk a megfelelő folyadékpótlásra!

1.       Frizbizés

A frizbizés remek sportolási lehetőség, amely átmozgatja az egész testet, és nem tartozik a nehéz edzésformák közé; ugyanakkor garantált jókedvet biztosít a kutyának és gazdájának egyaránt. Egy kis gyakorlással látványos eredményeket érhetsz el a kutyádnál, aki egyre ügyesebb és szófogadóbb lesz!

2.       Hasazás

A kutyával együttműködve, kihasználhatjuk a lehetőséget egy kis hasazásra. A hasizmok fontos szerepet töltenek be a törzs stabilizálásában és gerincünk védelmét is biztosítják, így mindenképp iktasd be pár ismétlést. Törekedj arra, hogy a 4X15-ös széria meglegyen.

3.       Taposás

A mély guggolásban végzett taposás a vádli mellett  alaposan megdolgozza és hatékonyan formálja a comb- és farizmokat. Míg a kutya visszahozza a frizbit, a fennmaradó idő tökéletes alkalom a taposásra. Minimum három-négy kör alkalmával próbálj meg folyamatosan taposni.

4.       Kötélhúzás

Ezt a gyakorlatot garantáltan élvezni fogja a kutyád és te is nagyon jól szórakozol majd, miközben észre sem veszed, mennyire megmozgatott a kötélhúzás. Nagyszerű gyakorlat az állóképesség fejlesztésére, ugyanakkor a teljes testet igénybe veszi. Nagyobb testű kutyánál kőkemény izommunkában lesz részed! Kötél helyett egy törölközőt vagy kutyaplédet is használhatsz. 

5.       Guggolás

Remek comb- és fenékformáló gyakorlat. A kutyasétáltatás során mindenképp érdemes beiktatni a napi rutinba, hiszen egyszerű és nagyon hatékony. Arra figyelj, hogy guggolásnál a térd ne menjen a boka vonala elé, a hát egyenes maradjon, a sarok pedig ne emelkedjen fel a talajról. Akár százat is megcsinálhatsz belőle!

6.       Kitörésben séta

Kihagyhatatlan comb- és fenékerősítő gyakorlat, amely nemcsak erősít és formál, de fejleszti az egyensúlyérzéket is. Kevesen tudják, de a farizmok erőssége fontos szerepet játszik a stabilitásban, ezért ne hanyagoljuk el!  Ha rendszeresen végezzük a gyakorlatot, az eredmény nem fog váratni magára.  Az ismétlések számát, ha már könnyen megy, lehet emelni, kezdésképpen 3X10-szer ismételd a gyakorlatot. 

Ha szeretsz együtt sportolni a kutyáddal, májusban egy szuper program vár, ugyanis a DOG CHOW® Frisbee Kupa során különböző kutyás frizbis számokban mérhetik össze tudásukat a versenyzők; valamint a gazdik a kutyakozmetikus és a kutyadietetikus tanácsát is kikérhetik.